Doelstelling
Overgangen tussen de verschillende onderwijscategorieën worden zo soepel mogelijk vormgegeven. De overgang van onderwijs naar arbeidsmarkt vraagt verbetering. De begeleiding voor jongeren met een zorgbehoefte wordt zo nodig zowel tijdens als na de schooltijd voortgezet.
Resultaten
- Een passend en toekomstbestendig onderwijsaanbod in de regio Westfriesland en een verbeterd ondersteuningsaanbod binnen het onderwijs, waardoor meer kinderen in staat zijn om in een reguliere onderwijssetting en binnen de eigen wijk, stad of regio onderwijs te volgen.
- Een integraal onderwijs- en ontwikkelingsaanbod dat aansluit bij de behoeften van de individuele leerling, zodat de leerling zich optimaal kan ontwikkelen en ontplooien binnen zijn of haar eigen mogelijkheden.
Prestaties in 2020
Het uitvoeren geven aan de Regionale ontwikkelagenda met gezamenlijke opgaven op onderwijsgebied. Vraagstukken die hierbij aan de orde komen zijn:
- de inrichting van het regionale onderwijsaanbod;
- betere aansluiting van jeugdhulp en onderwijs (programma 6, Sociale voorzieningen en maatschappelijke ondersteuning);
- betere aansluiting op vervolgonderwijs en de (regionale) arbeidsmarkt (programma 3, Economische zaken);
- het verminderen van de instroom in het speciaal onderwijs.
Overzicht lasten en baten
bedragen x 1.000 euro, - = nadeel | Rekening | Begroting | |||||||
2018 | 2019 saldo | 2020 lasten | 2020 baten | 2020 saldo | 2021 saldo | 2022 saldo | 2023 saldo | ||
Voortgezet onderwijs | -133 | -134 | -134 | 0 | -134 | -134 | -134 | -134 | |
Totaal saldo van baten en lasten | -133 | -134 | -134 | -134 | -134 | -134 | -134 | ||
Toevoegingen reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Onttrekkingen reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Resultaat | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Verklaring grote verschillen B2020 en B2019
Er zijn binnen dit beleidsveld geen grote verschillen tussen de Begroting 2020 en de Begroting 2019.